O Wydawnictwie | Darmowa dostawa od 200 zł! | wersja beta
KP-Kino-new-2.jpg
  • promocja
  • nowość

Kino, film, psychologia

Autor: Agnieszka Ogonowska
Dział: Psychologia
Rok wydania: 2018
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Promocja kończy się za:
Nasza cena: 31,90 zł
Cena: 35,10 zł 31.90
Cena katalogowa: 39,00 zł
quantity Ilość
Ocena: 0
Producent: Wydawnictwo Edukacyjne
Kod produktu: 199C-734F3

Opis

"Kino, film, psychologia" - red. naukowa prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska

To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem.

Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można
by mnożyć.
(...)
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.

Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej

Opinie o produkcie (0)

do góry
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl