O Wydawnictwie | Darmowa dostawa od 200 zł! | wersja beta
  • nowość

Trenuj mózg z Neuronkiem. Jesienne przygody w Neuronkowym Lesie

Dział: Logopedia
Podkategoria: Afazja i inne zaburzenia neurologiczne
Rok wydania: 2017
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Nasza cena: 25,11 zł 25.11
Cena katalogowa: 27,90 zł
quantity Ilość
Ocena: 0
Producent: Wydawnictwo Edukacyjne
Kod produktu: 351

Opis

Trenuj mózg z Neuronkiemto zbiór ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dotkniętych zaburzeniami rozwojowymi. Wykonując je pod okiem dorosłego, najmłodsi mogą rozwijać procesy poznawcze, sprawności językowe i narracyjne, bawić się i uczyć.


Pierwszy zeszyt z serii nosi tytuł Jesienne przygody w Neuronkowym Lesiei dostarczy dzieciom wiele radości: sympatyczny, choć nietuzinkowy, bohater będący narratorem i niejako przewodnikiem po swoim leśnym terytorium z pewnością przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym małym czytelnikom. Poznając kolejne przygody Neuronka i jego przyjaciół, dzieci uczą się, jak rozwiązywać problemy, wydawać sądy, podejmować decyzje.


Zalety książki:

  • ćwiczenia do wykonania w domu z rodzicami lub na zajęciach z terapeutą, w ramach terapii indywidualnej lub grupowej,
  • bajki zawierające motyw przewodni, morał, do każdej zestaw pytań oraz ilustracja,
  • naklejki i wycinanki rozwijające motorykę, pamięć słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową,
  • szata graficzna poprawiająca percepcję wzrokową, zwłaszcza kojarzenie kształtów, wielkości, kolorów,
  • cenna pomoc dla logopedów, pedagogów, psychologów w konstruowaniu zajęć edukacyjnych i terapeutycznych.


Autorzy: Magdalena Bury, Aleksandra Matyjasek
Redaktor naukowy serii: Jolanta Panasiuk
 

Książka objęta cyklem "Logopeda poleca!"

Recenzja mgr Małgorzaty Konczanin:
 

Książka Trenuj mózg z Neuronkiem. Jesienne przygody w Neuronkowym Lesie autorstwa Magdaleny Bury i Aleksandry Matyjasek pod redakcją naukową prof. Jolanty Panasiuk otwiera serię zeszytów ćwiczeń, służących rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej. To doskonałe kompendium wiedzy dla dorosłych i najmłodszych. Dorosłych czyli rodziców i dzieci, które za pośrednictwem głównego bohatera – Neuronka odkrywają zmiany zachodzące w przyrodzie. Dzięki wykonywanym ćwiczeniom usprawniają język i zdolności narracyjne oraz procesy poznawcze.

Opanowanie komunikacji językowej wywiera znaczący wpływ zarówno na cechy osobowości dzieci, jak i ich rozwój poznawczy. Posługując się mową, dzieci nawiązują kontakty społeczne, potrafią wyrażać swoje uczucia, potrzeby, nastroje, myśli. Komunikacja językowa oznacza porozumiewanie się za pomocą języka. System językowy jest zbiorem znaków i zespołem reguł gramatycznych, które pozwalają ze znaków prostych budować znaki złożone, tj. zdania gramatycznie poprawne – zatem znajomość systemu językowego jest kompetencją językową.

W niniejszej publikacji komunikacja językowa rozwijana jest poprzez zabawę opartą na ćwiczeniach. Materiał psychoedukacyjny zawarty w bajkach, które budują narrację i zapoznają z emocjami, daje możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z zaburzeniami w komunikowaniu się. Ćwiczenia zawarte w zeszycie mogą służyć jako zestaw terapeutyczny przeznaczony dla dzieci, które mają następujące zaburzenia komunikacyjne: niedokształcenie mowy o typie afazji, mutyzm wybiórczy, Zespół Aspergera. Niniejsza publikacja to także praktyczna pomoc dla wszystkich osób profesjonalnie zajmujących się komunikacją: psychologów, logopedów, lekarzy, nauczycieli. Dodatkową atrakcją zeszytu jest podział na bloki, można go wykorzystać w terapii indywidualnej oraz grupowej.
 

Małgorzata Konczanin – logopeda, nauczyciel akademicki, pomysłodawca i administrator fanpage Polskiego Związku Logopedów na FB, związana z Fundacją Pomoc w Komunikowaniu się, pasjonatka delfinoterapii.


Recenzja na blogu Kreatywnie w domu.

Fragment recenzji z bloga Barwy Zabawy, czyli rodzic i psycholog poleca!


Przewodnikiem po wszystkich ćwiczeniach jest Neuronek, sympatyczny mieszkaniec Neuronkowego Lasu, który wraz z przyjaciółmi przeżywa różne przygody. Neuronek na samym początku pięknie wita się z dzieckiem: „Cześć, jestem Neuronek. A Ty jak masz na imię?”, co zostaje przez dziecka odebrane jako zaproszenie do wspólnej zabawy.

Tak, zaproszenie do zabawy, bo wykonując kolejne ćwiczenia dziecko uczy się przez zabawę, nie wiedząc o tym, że się uczy. Dla niego to fajne, ciekawe zadania, nie zastanawia się nad tym, jak wiele robi dla usprawniania własnych procesów poznawczych i rozwoju komunikacji językowej. A robi bardzo wiele: ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi, myślenie, rozumowanie, podejmowanie decyzji, kontrolowania swoich działań, rozwiązywanie problemów, rozumienie emocji, rozwija zdolności językowe…  O tym wiemy my, rodzice i terapeuci. Wiemy też, jak ważna jest kompetencja językowa w życiu dziecka i dorosłego, która służy interakcjom społecznym, nawiązywaniu prawidłowych relacji z innymi ludźmi, wyrażaniu swoich uczuć, myśli, potrzeb i pragnień. Ćwiczenia zawarte w Neuronku służą rozwijaniu narracji i usprawnianiu systemu językowego.

Co mi się podoba w książce?

Niezwykle pozytywnie zaskoczyła mnie przejrzystość tak obszernego zbioru ćwiczeń (66 ćwiczeń do terapii indywidualnej, 2 integracyjne oraz 12 do pracy z grupie to daje aż 74 ćwiczenia). Wszystkie zadania są wyraźnie wyszczególnione i graficznie oznaczone, jakich procesów poznawczych dotyczą. Ponadto podany jest zawsze cel ćwiczenia i polecenie, jakie należy odczytać dziecku. Jeśli zadanie zawiera bajkę, to podany jest jej motyw przewodni oraz tematy do rozmowy, które pojawiają się także w przypadku ilustracji – to cenna pomoc w nauce konstruowania wypowiedzi przez dziecko, ale służy także rozwijaniu właściwej komunikacji dziecka z dorosłym.

Co natomiast Em podoba się w „Neuronku” (tak zwykłyśmy mówić o tej książce)?

Wesoły stworek ma ciekawych przyjaciół i razem przeżywają fajne przygody. Książka ma kolorowe ilustracje, które zachęcają do zabawy. Zbiór zawiera niesamowicie dużo zadań, zgadywanek, labiryntów i łamigłówek, które angażują w 100%, a na końcu są wycinanki i naklejki, czyli to co dzieci lubią najbardziej.

Czy mogę polecić „Neuronka” innym rodzicom? Zdecydowanie TAK i piszę to jako rodzic i jako psycholog. Taki zbiór zadań to idealny sposób na wartościowe wykorzystanie czasu spędzonego z dzieckiem. Jest bardzo obszerny, więc zapewnia długie godziny wspólnej zabawy. Powstał pod redakcją prof. UMCS dr hab. Jolanty Panasiuk, więc możemy być pewni, że nie jest to zbiór przypadkowych zadań, a bardzo cenna pomoc w wspieraniu prawidłowego rozwoju dzieci dotkniętych zaburzeniami rozwojowymi, ale także tych prawidłowo rozwijających się.

Polecamy

Klienci, którzy wybrali ten produkt, byli zainteresowani również
do góry
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl