O Wydawnictwie | wersja beta
Czytanie programowane. Ćwiczenia dla dzieci z dysleksją
  • promocja

Czytanie programowane. Ćwiczenia dla dzieci z dysleksją

Autor: Katarzyna Sedivy
Dział: Logopedia
Podkategoria: Dysleksja
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: Duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Nasza cena: 27,92 zł
Cena: 31,40 zł 27.92
Cena katalogowa: 34,90 zł
ilość Ilość
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Wydawnictwo Edukacyjne
Kod produktu: 77

Opis

Czytanie programowane przeznaczone jest dla dzieci w wieku szkolnym, które literują lub głoskują, mają problemy z rozumieniem czytanych tekstów lub czytają zbyt wolno. Zestaw sylab, pseudowyrazów oraz luźnych, niepowiązanych znaczeniowo słów ma na celu usprawnienie techniki czytania. Zadania są ułożone w taki sposób, aby stopniowo uczyć odczytywania coraz trudniejszych pod względem budowy wyrazów i całych zdań. Ćwiczenia opracowane zostały na podstawie założeń symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania profesor Jagody Cieszyńskiej.

Katarzyna Sedivy – jest absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, kierunku pedagogika specjalna, o specjalizacji surdopedagogika oraz studiów podyplomowych w zakresie logopedii w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Od 2003 roku pracuje z dziećmi z zaburzeniami słuchu, z autyzmem, zespołem Aspergera i z zaburzeniami komunikacji językowej oraz dysleksją. Jest logopedą i terapeutą w Zespole Diagnozy i Terapii w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie. Prowadzi zajęcia z przedmiotu Zaburzenia komunikacji językowej ze studentami kierunku polonistyka z logopedią i studentami Podyplomowego Studium Logopedycznego w Uniwersytecie Pedagogicznym.

Co zrobić, gdy dziecko ma problemy z czytaniem? - radzi prof. Jagoda Cieszyńska 

Recenzja na profilu "Terapeuta z pasją" - TUTAJ

Pomoc to seria kart, na których znajdziemy materiał literowy, ułożony wg stopnia trudności. Znajdziemy tam zestaw sylab, pseudowyrazów lub luźnych, niepowiązanych znaczeniowo słów, które mają na celu usprawnianie techniki czytania. Pomoc sprawdzi się u dzieci w wieku szkolnym, które literują lub głoskują oraz mają problemy z rozumieniem czytanych tekstów. Zestaw ten można również wykorzystać u dzieci, które czytają zbyt wolno.
Dużą zaletą tej pomocy jest to, że treści w niej zawarte są ułożone są wg stopnia trudności pod względem budowy wyrazów i całych zdań. Znajdziemy tam więc:
I. Paradygmaty, samogłoska + sylaba otwarta z taką samą samogłoską.
II. Samogłoska + sylaba ze zmienną samogłoską.
III. Wyrazy z dwóch sylab otwartych.
IV. Wyrazy z wielu sylab otwartych.
V. Pseudowyrazy zbudowane z dwóch sylab zamkniętych oraz wymieszane sylaby otwarte i zamknięte.
VI. Sylaby i wyrazy rozpoczynające się i kończące się spółgłoską.
VII. Wyrazy zbudowane z otwartej sylaby oraz sylaby rozpoczętej i zakończonej spółgłoską.
VIII. Wyrazy zbudowane z dwóch sylab (spółgłoska + samogłoska + spółgłoska).
IX. Wyrazy zawierające zbitki spółgłoskowe.
X a, b. Paradygmaty sylabowe z wykorzystaniem dwuznaków i spółgłosek miękkich.
XI. Wyrazy z dwuznakami.
XII. Wyrazy jednosylabowe zawierające zbitki spółgłoskowe i spółgłoski miękkie.
XIII. Pseudowyrazy.
XIV. a, b. Wyrazy z samogłoskami nosowymi.
XV. a, b. Opozycje fonologiczne.
XVI. a, b. Połączenia wyrazowe.
XVII. Zdania.
XVIII. Wyrazy wymagające szczegółowej analizy i syntezy wzrokowej.
Ćwiczenia zostały oparte na podstawie założeń Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®, opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską.
Karty wykonane są na trwałych, tekturowych stronach, zamknięte w poręczną teczkę.

do góry
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl