Kocham się uczyć. Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii
Opis
Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii.
Ćwiczenia odwracania wzorów dla wszystkich dzieci uczących się czytać, a także dla uczniów leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz dla przedszkolaków zagrożonych dysleksją. Pomoc do wykorzystania zarówno w przedszkolach, gabinetach logopedycznych, jak i podczas zajęć reedukacyjnych oraz rewalidacyjnych.
Recenzje publikacji:
- KreatywneWrota.pl - fragment poniżej
Rozwijanie percepcji przestrzennej jest istotne podczas zajęć przygotowujących do nauki czytania, posługiwania się mapą i rozwiązywania zadań na lekcji geometrii. Jak wspomóc dziecko w nabyciu tej umiejętności?
Dzisiaj chciałabym pochylić się nad pozycją która ukazała się nakładem Wydawnictwa Edukacyjnego, a bez której nie wyobrażam sobie efektywnej terapii. Mam na myśli pozycję Jagody Cieszyńskiej „Kocham się uczyć – odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcjach geografii”.
Dzieci z zaburzeniami procesu formowania się dominacji stronnej i dzieci leworęczne oraz ze skrzyżowaną lateralizacją mają duże kłopoty z opanowaniem umiejętności rozpoznawania znaków (liter i cyfr), które są odwrócone w płaszczyźnie pionowej i poziomej.
Aby ułatwić i uatrakcyjnić dzieciom nabywanie tej trudnej umiejętności odwracania wzorów Jagoda Cieszyńska przygotowała ćwiczenia w szybkim rozpoznawaniu odwróconych obrazków tematycznych i atematycznych.
- Przystanek Rodzinka - fragment poniżej
Umiejętność czytania, dokonywania działań arytmetycznych, nauka geometrii, a nawet odczytywanie planów i map opiera się na zdolności odwracania figur, przedmiotów, wzorów (np. liter, cyfr) na płaszczyźnie i w przestrzeni. Charakteryzowany zestaw ćwiczeń okazuje się być remedium dla dzieci wykazujących trudności w wymienionych wyżej obszarach.