O Wydawnictwie | wersja beta

Trenuj mózg z Neuronkiem. Jesienne przygody w Neuronkowym Lesie

Liczba stron: 127
Dział: Logopedia
Podkategoria: Afazja i inne zaburzenia neurologiczne
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: Duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Nasza cena: 31,90 zł 31.90
ilość Ilość
dodaj do przechowalni

Opis

"Trenuj mózg z Neuronkiem" to zbiór ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, również dla tych dotkniętych zaburzeniami rozwojowymi.
Wykonując je pod okiem dorosłego, najmłodsi mogą rozwijać procesy poznawcze, sprawności językowe i narracyjne, a także bawić się i uczyć.

Jesienne przygody w Neuronkowym Lesie dostarczają dzieciom wiele radości. Sympatyczny, choć nietuzinkowy, bohater będący narratorem i niejako przewodnikiem po swoim leśnym terytorium z pewnością przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym małym czytelnikom. Poznając kolejne przygody Neuronka i jego przyjaciół, dzieci uczą się, jak rozwiązywać problemy, wydawać sądy i podejmować decyzje.


Zalety książki:

  • ćwiczenia do wykonania w domu z rodzicami lub na zajęciach z terapeutą, w ramach terapii indywidualnej lub grupowej,
  • bajki zawierające motyw przewodni, morał, do każdej zestaw pytań oraz ilustracja,
  • naklejki i wycinanki rozwijające motorykę, pamięć słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową,
  • szata graficzna poprawiająca percepcję wzrokową, zwłaszcza kojarzenie kształtów, wielkości, kolorów,
  • cenna pomoc dla logopedów, pedagogów, psychologów w konstruowaniu zajęć edukacyjnych i terapeutycznych.


Autorzy: Magdalena Bury, Aleksandra Matyjasek
Redaktor naukowy: Jolanta Panasiuk
 

Książka objęta cyklem "Logopeda poleca!"

Recenzja mgr Małgorzaty Konczanin:
 

Książka Trenuj mózg z Neuronkiem. Jesienne przygody w Neuronkowym Lesie autorstwa Magdaleny Bury i Aleksandry Matyjasek pod redakcją naukową prof. Jolanty Panasiuk otwiera serię zeszytów ćwiczeń, służących rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej. To doskonałe kompendium wiedzy dla dorosłych i najmłodszych. Dorosłych czyli rodziców i dzieci, które za pośrednictwem głównego bohatera – Neuronka odkrywają zmiany zachodzące w przyrodzie. Dzięki wykonywanym ćwiczeniom usprawniają język i zdolności narracyjne oraz procesy poznawcze.

Opanowanie komunikacji językowej wywiera znaczący wpływ zarówno na cechy osobowości dzieci, jak i ich rozwój poznawczy. Posługując się mową, dzieci nawiązują kontakty społeczne, potrafią wyrażać swoje uczucia, potrzeby, nastroje, myśli. Komunikacja językowa oznacza porozumiewanie się za pomocą języka. System językowy jest zbiorem znaków i zespołem reguł gramatycznych, które pozwalają ze znaków prostych budować znaki złożone, tj. zdania gramatycznie poprawne – zatem znajomość systemu językowego jest kompetencją językową.

W niniejszej publikacji komunikacja językowa rozwijana jest poprzez zabawę opartą na ćwiczeniach. Materiał psychoedukacyjny zawarty w bajkach, które budują narrację i zapoznają z emocjami, daje możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z zaburzeniami w komunikowaniu się. Ćwiczenia zawarte w zeszycie mogą służyć jako zestaw terapeutyczny przeznaczony dla dzieci, które mają następujące zaburzenia komunikacyjne: niedokształcenie mowy o typie afazji, mutyzm wybiórczy, Zespół Aspergera. Niniejsza publikacja to także praktyczna pomoc dla wszystkich osób profesjonalnie zajmujących się komunikacją: psychologów, logopedów, lekarzy, nauczycieli. Dodatkową atrakcją zeszytu jest podział na bloki, można go wykorzystać w terapii indywidualnej oraz grupowej.

Małgorzata Konczanin – logopeda, nauczyciel akademicki, pomysłodawca i administrator fanpage Polskiego Związku Logopedów na FB, związana z Fundacją Pomoc w Komunikowaniu się, pasjonatka delfinoterapii.

__________________________________________________

Recenzja na blogu KreatywneWrota.pl - poniżej fragment

Co ćwiczymy z Neuronkiem?
Po pierwsze i najważniejsze – wzbogaca słownictwo czynne i bierne oraz usprawnia czynności narracyjne – co jest niezmiernie ważne u dzieci afatycznych. Ale nie tylko! Usprawniamy percepcję wzrokową, myślenie abstrakcyjne, orientację w przestrzeni, sekwencje, pamięć słuchową, analizę wzrokową… wymieniać można by długo, bo w zeszycie znajdziecie każdy typ ćwiczeń – nawet ćwiczenia grafomotoryczne.
Ćwiczenia podzielone są na tak jakby działy, choć słowo dział to za dużo powiedziane. Na początku mamy więc krótką bajkę, następnie parę ćwiczeń. I znów: bajka i ćwiczenia. Ilustracje są bardzo ładne, proste i nie przeładowane nadmiarem detali.
(...)
Czas na plusy i minusy, zaczynamy oczywiście od plusów:
- Różnorodność proponowanych ćwiczeń powoduje, że dziecko nie znudzi się podczas pracy
- Wspaniałe psychoedukacyjne bajki z ćwiczeniami rozumienia tekstu i budowania samodzielnych odpowiedzi są jak dla mnie strzałem w dziesiątkę. Nie są to ćwiczenia które wyrzucicie do kosza – gwarantuję, że po ich przerobieniu – nie raz wrócicie do tych bajek.
- Objętość zeszytu to ok. 120 stron ćwiczeń!!! Czyli tak jak lubię najbardziej – za dobrą cenę mnóstwo materiału ćwiczeniowego.
- Bardzo jasne i przejrzyste oznaczenie graficzne każdego ćwiczenia. Jeden symbol przy numerze ćwiczenia i już rodzic wie jakiego typu jest dane ćwiczenie i na rozwój której strefy wpływa.
- Grubsza gramatura papieru sprawia, że nawet jak dziecko rysuje w ćwiczeniach pisakami i za dobrze wykonane zadanie dostanie pieczątkę – to zarówno pisak, jak i pieczątka nie przebije na drugą stronę.
- Obrazki do samodzielnego wycięcia przez dziecko i wykorzystania w niektórych ćwiczeniach
- Naklejki ???? Tak są też naklejki do niektórych ćwiczeń i za to mega plus, bo nie znam dziecka które nie lubi naklejać. I jak już jesteśmy w temacie naklejek, to jak wiecie zwracam szczególną uwagę na sposób wykonania naklejek. Wg mnie rogi mają być należycie docięte, tak aby dziecko z łatwością samodzielnie odkleiło naklejkę z arkusza. I żeby ta naklejka odeszła mu w całości, a nie w 2 częściach. I tutaj ten warunek jest spełniony! Brawo! Naklejki z łatwością się odklejają, rogi są starannie docięte, nic się nie rwie, nie targa i nie rozrywa. Właśnie z tak starannie wykonanymi naklejkami praca to sama przyjemność dla dziecka – bo może skupić się na odnalezieniu właściwej naklejki do zadania a nie na frustrowaniu się, że pół marchewki ma w ręku, a kolejne pół zostało na arkuszu.
- Odpowiednio wyważona trudność zadań powoduje, że ćwiczeń nie da się przelecieć z dzieckiem w tydzień czy dwa. Ćwiczenia starannie rozplanowane, o bardzo różnej trudności, na dłuższy okres czasu.
Minusy: Nie znalazłam. A naprawdę się starałam…

__________________________________________________

Recenzja na blogu Kreatywniewdomu.

__________________________________________________

Recenzja na blogu Mowosfera - fragment poniżej:

Każdy zestaw zabaw i ćwiczeń poprzedza krótkie opowiadanie, po wysłuchaniu którego dziecko otrzymuje zestaw pytań nawiązujących do przeczytanej mu historii. Lila bardzo polubiła te pytania i z przyjemnością obserwuję, jak wiele szczegółów zapamiętuje w trakcie lektury. To doskonałe ćwiczenie koncentracji i uważności dla dzieci.
Po krótkiej bajeczce pojawia się zestaw kilku ćwiczeń do wykonania przez dziecko z wykorzystaniem:
- naklejek
- kredek i flamastrów
- nożyczek
- kleju
My zaczęłyśmy swoją przygodę z Neuronkiem wczoraj i do dziś zrobiłyśmy już 1/3 książki (tzn. Lila zrobiła - ja jej tylko w tym towarzyszyłam). (...)

Jeśli więc szukacie fajnej pomocy, rozwijającej różnorodne umiejętności dziecka (z zakresu funkcji poznawczych, małej motoryki, umiejętności mówienia i opowiadania, ćwiczenia koncentracji, uważności i zapamiętywania szczegółów), bardzo polecam Wam tę książkę. 

__________________________________________

Fragment recenzji z bloga Barwy Zabawy, czyli rodzic i psycholog poleca!

Przewodnikiem po wszystkich ćwiczeniach jest Neuronek, sympatyczny mieszkaniec Neuronkowego Lasu, który wraz z przyjaciółmi przeżywa różne przygody. Neuronek na samym początku pięknie wita się z dzieckiem: „Cześć, jestem Neuronek. A Ty jak masz na imię?”, co zostaje przez dziecka odebrane jako zaproszenie do wspólnej zabawy.

Tak, zaproszenie do zabawy, bo wykonując kolejne ćwiczenia dziecko uczy się przez zabawę, nie wiedząc o tym, że się uczy. Dla niego to fajne, ciekawe zadania, nie zastanawia się nad tym, jak wiele robi dla usprawniania własnych procesów poznawczych i rozwoju komunikacji językowej. A robi bardzo wiele: ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi, myślenie, rozumowanie, podejmowanie decyzji, kontrolowania swoich działań, rozwiązywanie problemów, rozumienie emocji, rozwija zdolności językowe…  O tym wiemy my, rodzice i terapeuci. Wiemy też, jak ważna jest kompetencja językowa w życiu dziecka i dorosłego, która służy interakcjom społecznym, nawiązywaniu prawidłowych relacji z innymi ludźmi, wyrażaniu swoich uczuć, myśli, potrzeb i pragnień. Ćwiczenia zawarte w Neuronku służą rozwijaniu narracji i usprawnianiu systemu językowego.

Co mi się podoba w książce?
Niezwykle pozytywnie zaskoczyła mnie przejrzystość tak obszernego zbioru ćwiczeń (66 ćwiczeń do terapii indywidualnej, 2 integracyjne oraz 12 do pracy z grupie to daje aż 74 ćwiczenia). Wszystkie zadania są wyraźnie wyszczególnione i graficznie oznaczone, jakich procesów poznawczych dotyczą. Ponadto podany jest zawsze cel ćwiczenia i polecenie, jakie należy odczytać dziecku. Jeśli zadanie zawiera bajkę, to podany jest jej motyw przewodni oraz tematy do rozmowy, które pojawiają się także w przypadku ilustracji – to cenna pomoc w nauce konstruowania wypowiedzi przez dziecko, ale służy także rozwijaniu właściwej komunikacji dziecka z dorosłym.

Co natomiast Em podoba się w „Neuronku” (tak zwykłyśmy mówić o tej książce)?
Wesoły stworek ma ciekawych przyjaciół i razem przeżywają fajne przygody. Książka ma kolorowe ilustracje, które zachęcają do zabawy. Zbiór zawiera niesamowicie dużo zadań, zgadywanek, labiryntów i łamigłówek, które angażują w 100%, a na końcu są wycinanki i naklejki, czyli to co dzieci lubią najbardziej.

Czy mogę polecić „Neuronka” innym rodzicom? Zdecydowanie TAK i piszę to jako rodzic i jako psycholog. Taki zbiór zadań to idealny sposób na wartościowe wykorzystanie czasu spędzonego z dzieckiem. Jest bardzo obszerny, więc zapewnia długie godziny wspólnej zabawy. Powstał pod redakcją prof. UMCS dr hab. Jolanty Panasiuk, więc możemy być pewni, że nie jest to zbiór przypadkowych zadań, a bardzo cenna pomoc w wspieraniu prawidłowego rozwoju dzieci dotkniętych zaburzeniami rozwojowymi, ale także tych prawidłowo rozwijających się.

do góry
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl