O Wydawnictwie | wersja beta

Mało lat mam, a piszę sam - cz. 1 - Kinga Turek

Liczba stron: 60
Autor: Kinga Turek
Dział: Logopedia
Podkategoria: Nauka czytania
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: Duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Nasza cena: 42,90 zł 42.90
ilość Ilość
dodaj do przechowalni

Opis

Mało lat mam, a piszę sam - cz. 1 - Kinga Turek

Oto nowy elementarz wraz z ćwiczeniami do nauki pisania. Niezbędny dla każdego nauczyciela i rodzica! 
Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać. 
W sam raz na wakacyjny czas!

Seria „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Mało lat mam, a piszę sam cz. 1 to książka do nauki pisania samogłosek ustnych, sylab otwartych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam cz. 1.

Nauka pisania jest jedną z ważniejszych umiejętności szkolnych, kształtowanych w pierwszym etapie edukacyjnym. Jednak, jak pokazują badania, wiele dzieci nie posiada dobrego przygotowania manualnego w tym zakresie. Ćwiczenia zawarte w książeczce pozwalają stymulować koordynację wzrokowo-ruchową, uczą umiejętności chwytania, usprawniają rękę. Zadania są starannie opracowane, zwracają uwagę na charakterystyczne elementy pisma tj. miejsce rozpoczęcia pisania litery, rozmieszczenia jej w liniaturze zeszytu. Ćwiczenia te są ciekawą propozycją spędzania czasu z dzieckiem, ale też okazją do rozwijania ważnych sprawności manualnych. Poradnik do książki zawiera jasno sformułowane wyjaśnienia i zasady korzystania z tej pomocy dydaktycznej.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Bożeny Muchackiej

Rodzicu! Terapeuto!

W początkowych etapach nauki czytania i pisania to właśnie Ty jesteś przewodnikiem, mentorem i przyjacielem dziecka w świecie, którego ono nie zna i nie rozumie. Świat ten rządzi się swoimi prawami i zasadami. To świat liter, różnych dziwnych znaczków i haczyków. Jest bardzo interesujący i często przykuwa uwagę dziecka. Pomóż mu w łatwy i przyjemny sposób poznać i przyswoić ten świat. Naucz je czytać i pisać. Potrafisz! To naprawdę nic trudnego. Dzięki tej książce krok po kroku razem odkryjecie magiczny świat liter. Nauka i zabawa mogą tu trwać bez końca. Niech radość będzie Waszym wspólnym udziałem!

Czytanie jako czynność poprzedzająca pisanie 
Pamiętaj, że czytanie to czynność prymarna w stosunku do pisania. Często zdarza się, że po opanowaniu umiejętności prawidłowego odczytywania samogłosek dziecko podejmuje spontaniczne próby samodzielnego pisania. Wykorzystaj to naturalne zainteresowanie pisaniem. Wprowadzając dziecko w świat malowanek, szlaczków, liter, zaproponuj mu pisanie po śladzie, na piasku, na lustrze, po plecach, na dłoni, w masie solnej itp. Kontury liter można wyklejać plasteliną, kolorowym papierem, zamalowywać je kredkami, pisakami. Użyj swojej wyobraźni. Pomysłów jest bardzo dużo.
W części dotyczącej samogłosek i sylab dziecko powinno pisać najpierw po śladzie, następnie łącząc kropki, a na koniec samodzielnie. Litery są przedstawione z zaznaczeniem konturu i bez konturu. Kierunek pisania jest oznaczony strzałkami. Wyrazy powinny być pisane po śladzie oraz przepisywane (odwzorowywane). Zdania należy napisać z pamięci.

Zasada prawidłowego zapisu
Już od samego początku ucz dziecko poprawnego zapisu danej litery, czyli od strony lewej do prawej, z góry na dół. Ułatwieniem na tym etapie nauki będą kontury liter ze
strzałkami oznaczonymi numerami. Pilnuj, aby dziecko nie przyswoiło sobie złych nawyków. Pamiętaj o tym, by we właściwy sposób trzymało kredkę, ołówek, długopis itp.

W skład serii „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” wchodzą: „Mało lat mam, a czytam sam” oraz „Mało lat mam, a piszę sam”. 

Kinga Turek – doktorantka na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel akademicki. Od ponad dziesięciu lat pracuje jako neurologopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Myślenicach, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Pełni także funkcję zastępcy dyrektora ds. wczesnego wspomagania rozwoju. Od kilku lat jest również nauczycielem akademickim w Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach – Wydział Zamiejscowy w Myślenicach.

____________________________________________________

Recenzja Marzeny Fenert - KreatywneWrota.pl [pełny tekst recenzji TUTAJ]

Mało lat mam, a czytam i piszę sam.
Seria ta w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter.
Nie są to zeszyty ćwiczeń bazujące na symultaniczno-sekwencyjnej nauce czytania prof. Cieszyńskiej. Zeszyty te to kompilacja różnych metod nauki czytania, przydatna w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Ćwiczenia są ułożone według etapów zgodnych z metodyką elementarnej nauki czytania. Na początku dziecko uczy się rozpoznawania samogłosek, następnie sylab i zdań, przy czym istotne jest to, że sylaby nie są ułożone w ćwiczeniach zgodnie z metodą symultaniczno-sekwencyjną. Do ćwiczeń dołączony jest poradnik w którym autorka wyjaśnia zasady nauki według etapów: powtarzanie – rozumienie – nazywanie.

(...)

Mało lat mam, a piszę sam.
To typowy zeszyt ćwiczeń tylko do nauki pisania. W tym zeszycie ćwiczeń nie znajdziecie już ćwiczeń pisania zarówno wielkimi jak i małymi literami. Tutaj dzieci ćwiczą pisanie tylko wielkimi literami. Każda wprowadzona litera, wprowadzana jest w paradygmatach.
W ćwiczeniach autorka kładzie nacisk aby dziecko od razu budowało i pisało słowa z poznanymi paradygmatami. Ćwiczenia ułożone są więc w kolejności: dziecko poznaje np. literę L, wprowadzoną w paradygmatach, a na kolejnych stronach od razu słowa zbudowane z sylab z L np. OLA, ULE, POLE itd.
Czcionka jest dość duża, wyraźna – Milence nie sprawia kłopotów w pisaniu.

____________________________________________________

Recenzja Magdaleny Rybki - blog Gabinet Logopedyczny RYBKA - fragment poniżej [pełny tekst recenzji TUTAJ]

Jakoś tak to jest, że coraz głośniej słyszy się o nauce czytania, różnych jej metodach, a mało uwagi przywiązuje się do umiejętności pisania. Coraz więcej dzieci ma problem z prawidłowym chwytem pisarskim (...). A przecież sprawność manualna, umiejętność posługiwania się narzędziami pisarskimi tak bardzo związana jest z rozwojem mowy dziecka.

W zeszycie Maluch uczy się pisać to, co czyta już w podręczniku. Obie publikacje są ze sobą sprawnie i jasno powiązane. Nauka pisania jest tutaj świetną zabawą, sposobem na nudę, na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem. Uczy się ono jak zapisywać literę dzięki liniaturze, strzałkom kierującym rękę.

Zeszyt nie zawiera małych liter. Autorka kładzie nacisk na naukę pisania tylko wielkich liter, wprowadzając je w paradygmatach sylab. Poznając kolejną sylabę, zachęca dziecko, aby od razu próbowało pisać proste wyrazy czy zdania z nich zbudowane. Podoba mi się, że czcionka jest duża i wyraźna – nie sprawia dzieciom kłopotów.

Zastanawiam się, czy to dobrze, że podręcznik uczy dziecko czytać małe i wielkie litery od razu, a zeszyt uczy pisać tylko wielkie litery? Nauka pisania uwarunkowana jest dużą sprawnością małej motoryki, prawidłową koordynacją na linii oko-ręka. Nauka pisania małych i wielkich liter równocześnie mogłaby więc być zbyt dużym wyzwaniem na raz. Myślę, że proces ten przebiegnie spokojniej dla dziecka, jeśli opanuje ono najpierw umiejętność pisania wielkich liter, a dopiero później, już po części intuicyjnie, będzie próbowało ćwiczyć pisanie małych liter.

____________________________________________________

Recenzja na blogu www.przystanekrodzinka.pl - fragment poniżej (pełny tekst recenzji TUTAJ)

 

Zeszyt ćwiczeń zawiera zadania dotyczące nauki pisania samogłosek, sylab, wyrazów i prostych zdań w oparciu o poznane sylaby. Autorka stosuje cztery typy powtarzających się ćwiczeń.

Ćwiczenie 1 polega na przeczytaniu samogłoski, ozdabianiu jej według własnego pomysłu, pisaniu jej po śladzie, łącząc kropki oraz samodzielnie (w konturach i bez).

Ćwiczenie 2 jest analogiczne do ćwiczenia 1. Jedynie miejsce samogłosek zajmują sylaby utworzone w oparciu o wyszczególnioną nad nimi spółgłoskę.

W ćwiczeniu 3 dziecko czyta już wyrazy, pisze je po śledzie, a następnie przepisuje pod spodem.

Ostatni typ ćwiczeń to czytanie, zapamiętywanie i pisanie zdań z pamięci.

do góry
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl