O Wydawnictwie | Darmowa dostawa od 200 zł! | wersja beta
okl-ks-logopedyczna-czytam-1.jpg
  • promocja
  • nowość

Mało lat mam, a czytam sam - cz. 1

Liczba stron: 100
ISBN: 978-83-63590-89-5
Autor: Kinga Turek
Dział: Logopedia
Podkategoria: Nauka czytania
Rok wydania: 2018
Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Promocja kończy się za:
Nasza cena: 50,90 zł
Cena: 53,91 zł 50.90
Cena katalogowa: 59,90 zł
quantity Ilość
Ocena: 0
Producent: Wydawnictwo Edukacyjne
Kod produktu: 0358

Opis

 

Mało lat mam, a czytam sam - cz. 1 - Kinga Turek

Oto nowy elementarz do nauki czytania. Niezbędny dla każdego nauczyciela i rodzica!
Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się czytać. 
Powrót do tradycyjnego elementarza Mariana Falskiego w dobrym stylu.
W sam raz na wakacyjny czas!

Seria „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.

Mało lat mam, a czytam sam cz. 1 odnosi się do nauki czytania samogłosek ustnych oraz ich sekwencji, sylab otwartych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Znajdują się tu również teksty utrwalające. 

Uwaga! Do książki dołączone jest 616 naklejek! Istotna informacja dla maluchów kochających naklejkowe szaleństwo!

Ćwiczenia są ułożone według etapów zgodnych z metodyką elementarnej nauki czytania. Najpierw dziecko ma okazję rozpoznawania samogłosek, następnie sylab i zdań. Autorka w Poradniku (dołaczonym we wnętrzu książki) wyjaśnia zasady nauki według etapów: powtarzanie – rozumienie – nazywanie; zasady stopniowania trudności; postrzegania świata od lewej do prawej. Zwraca uwagę na celowość podejmowanych z dziećmi form aktywności zabawowej w tym zakresie i ich wartości rozwojowe. Ćwiczenia są atrakcyjne, oprócz rozwijania umiejętności czytania stymulują także mowę i myślenie. Na podkreślenie zasługują umieszczone na końcu książki pakiety: Pakiet wyrazów, Pakiet zdań, które stanowią załącznik do zadań zawartych w ćwiczeniach.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Bożeny Muchackiej

Fragment Poradnika dołączonego do książki

Rodzicu! Terapeuto!
W początkowych etapach nauki czytania i pisania to właśnie Ty jesteś przewodnikiem, mentorem i przyjacielem dziecka w świecie, którego ono nie zna i nie rozumie. Świat ten rządzi się swoimi prawami i zasadami. To świat liter, różnych dziwnych znaczków i haczyków. Jest bardzo interesujący i często przykuwa uwagę dziecka. Pomóż mu w łatwy i przyjemny sposób poznać i przyswoić ten świat. Naucz je czytać i pisać. Potrafisz! To naprawdę nic trudnego. Dzięki tej książce krok po kroku razem odkryjecie magiczny świat liter. Nauka i zabawa mogą tu trwać bez końca. Niech radość będzie Waszym
wspólnym udziałem!

Zasada: powtarzanie – rozumienie – nazywanie
Na początku nauki czytania poproś dziecko, by powtarzało po Tobie konkretne samogłoski. Następnie ucz ich rozpoznawania na drodze wzrokowej (dobieranie „Taki sam”) oraz słuchowej (wskazywanie przez dziecko wypowiadanej przez Ciebie samogłoski np. Pokaż...! Weź...! Daj...!), a na koniec – samodzielnego odczytywania. Pamiętaj: ucz dziecko odczytywać dwa zapisy: U, Ó.
Po opanowaniu wszystkich samogłosek ustnych, przejdź do nauki czytania sylab otwartych. Są to sylaby zakończone samogłoską. I tak jak poprzednio, poproś dziecko, by powtarzało po Tobie określone sylaby. Możesz zaproponować mu zabawę w odszukiwanie znanych mu samogłosek w sylabach. Następnie ucz ich rozpoznawania na drodze wzrokowej (dobieranie „Taki sam”) oraz słuchowej (wskazywanie przez dziecko wypowiadanej przez Ciebie sylaby np. Znajdź…!), a następnie samodzielnego ich „odczytywania”. 
Po przeczytaniu danego paradygmatu, czyli zestawu sylab, przejdź do wyrazów i zdań. Na początku pomagaj dziecku w ich odczytywaniu. Czytajcie razem, na zmianę. Zadawaj pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego zdania. Ułatwieniem są obrazki. W połowie publikacji oraz na jej końcu znajdziesz teksty utrwalające znajomość poszczególnych sylab, wyrazów i zdań. Niech dziecko je samodzielnie przeczyta, a potem wykona polecenie do danego tekstu. Jeśli uznasz, że dobrze sobie radzi z pierwszymi tekstami i poprzedzającymi je ćwiczeniami, możesz przejść do ćwiczeń z II części, odnoszących się
do sylab zamkniętych. Są to sylaby zakończone spółgłoską. Wówczas, po wyznaczonym przez Ciebie czasie, wróć i kontynuuj ćwiczenia z części I. Oczywiście możesz przerobić od razu cały materiał z I części, a następnie przejść do II. Wybór zależy od umiejętności Twojego dziecka.
(...)

Dlaczego wielkie litery?
Wielkie drukowane litery są łatwiejsze do różnicowania dla dziecka. Nie ma między nimi połączeń, dzięki czemu sprawniej sobie radzi z ich analizą i syntezą wzrokową. Przyjdzie czas, gdy uznasz, że dziecko dobrze sobie radzi na określonych (czy też końcowych) etapach książki. Wówczas rozpocznij naukę czytania małych liter, ale już bez ćwiczeń pisowni. Może się też zdarzyć, że Twoje dziecko pozytywnie Cię zaskoczy. Samodzielnie odkryje powiązania między małą i wielką literą, na podstawie tekstów zapisanych równolegle wielkimi i małymi literami. Niech bawi się sylabami, wyrazami i zdaniami,
które są dołączone do książki w formie dodatkowych ćwiczeń (naklejki z samogłoskami, sylabami, wyrazami, a także PAKIET WYRAZÓW 2 , PAKIET ZDAŃ 3 ). Dzięki temu Twoje dziecko może z rosnącym zainteresowaniem rozszyfrowywać małe, drukowane litery i porównywać je z wielkimi.

W skład serii „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” wchodzą: „Mało lat mam, a czytam sam” oraz „Mało lat mam, a piszę sam”.  

Kinga Turek – doktorantka na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel akademicki. Od ponad dziesięciu lat pracuje jako neurologopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Myślenicach, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Pełni także funkcję zastępcy dyrektora ds. wczesnego wspomagania rozwoju. Od kilku lat jest również nauczycielem akademickim w Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach – Wydział Zamiejscowy w Myślenicach.

____________________________________________________

Recenzja Marzeny Fenert - KreatywneWrota.pl - fragment poniżej [pełny tekst recencji TUTAJ]

Mało lat mam, a czytam i piszę sam.
Seria ta w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Nie są to zeszyty ćwiczeń bazujące na symultaniczno-sekwencyjnej nauce czytania prof. Cieszyńskiej. Zeszyty te to kompilacja różnych metod nauki czytania, przydatna w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Ćwiczenia są ułożone według etapów zgodnych z metodyką elementarnej nauki czytania. Na początku dziecko uczy się rozpoznawania samogłosek, następnie sylab i zdań, przy czym istotne jest to, że sylaby nie są ułożone w ćwiczeniach zgodnie z metodą symultaniczno-sekwencyjną. Do ćwiczeń dołączony jest poradnik w którym autorka wyjaśnia zasady nauki według etapów: powtarzanie – rozumienie – nazywanie.

Mało lat mam a czytam sam.
To grubaśny, 100-stronicowy zeszyt ćwiczeń do nauki czytania. Na szczególną uwagę zasługują ćwiczenia wprowadzające dziecku zarówno litery duże jak i małe. Na kolejnych kartach ćwiczeń oprócz typowych ćwiczeń wyszukiwania i łączenia takich samych sylab, znajdują się zadania z naklejkami.
Z zestawu naklejek znajdujących się z tyłu ćwiczeń dziecko wybiera odpowiednie naklejki i przykleja je w ramki. W ten sposób dziecko poznaje w tej samej chwili zapis na przykład słowa tata w formacie: „TATA” oraz „tata”. (...)

Czytanie ze zrozumieniem
Kolejne zasługujące na uwagę ćwiczenia to czytanie ze zrozumieniem. Zadaniem dziecka jest przeczytać zdania, z zestawu naklejek wyszukać takie same zdania i przykleić je w ramce. Dodatkowo każde zdanie jest oznaczone innym kodem kolorystycznym. Dziecko czyta zdanie, a następnie wyszukuje ilustrację, która obrazuje to zdanie i koloruje odpowiednim kolorem kółko na ilustracji.
Bardzo ciekawą propozycją są krótkie czytanki pod ilustracjami. Po samodzielnym przeczytaniu tekstu, rodzic czyta pytania do tekstu (oznaczone kursywą), sprawdzając na ile dziecko dany tekst przeczytało ze zrozumieniem.

Pakiety wyrazów
Na końcu ćwiczeń znajduje się pakiet wyrazów, który składa się z tabel z zapisanymi wyrazami wielkimi literami, utrwalającymi daną literę w sylabach. Każda tabela posiada spis wyrazów według czterostopniowej skali trudności. Każdy poziom trudności został oznaczony innym kolorem. Na przykład kolorem żółtym oznaczone są najłatwiejsze wyrazy, zbudowane w oparciu o jeden, ten sam paradygmat sylaby otwartej, jedno lub dwusylabowe. 

____________________________________________________

Recenzja Magdaleny Rybki - blog Gabinet Logopedyczny RYBKA - fragment poniżej [pełny tekst recencji TUTAJ]

MAŁO LAT MAM, A CZYTAM SAM to nowoczesny elementarz do nauki czytania. Podręcznik wprowadza Malucha w świat czytelnictwa, pokazując kolejno samogłoski, sylaby, wyrazy, aż w końcu zbudowane z nich zdania. Autorka zapewnia, że jest on kompilacją wielu skutecznych metod nauki czytania.

Podoba mi się, że podręcznik pokazuje dziecku wielkie i małe litery. Robi to w konsekwentny i przemyślany sposób. Wiem, że dla wielu z Was wizja nauczania czytania swojego dziecka jawi się jako zadanie nie do wykonania. Spokojnie. Autorka dołączyła do podręcznika poradnik dla rodziców – dzięki niemu wszystko stanie się jasne i klarowne ????

Jeśli Twoje dziecko uwielbia naklejki, będzie zachwycone. Podręcznik zawiera ich ponad 600! ????

Ćwiczenia, które znajdują się w podręczniku to nie jest tylko sucha, pozbawiona zabawy nauka czytania. Pełno tu okazji do kolorowania, wnioskowania, doskonalenia analizy wzrokowej, grafopercepcji czy czytania ze zrozumieniem. Nie ma nudy! Wygodny format A4, przejrzyste strony, które dostarczają optymalną ilość informacji, nie bombardując nimi dziecka.

To jeszcze nie koniec. Na końcu podręcznika znajduje się prawdziwa gratka dla wszystkich, którzy uczą czytać – wykaz wyrazów, jakie można zbudować nabywając poszczególne spółgłoski w sylabach. Sama zbierałam się już bardzo długo, żeby coś takiego sobie stworzyć i… już nie muszę! 

____________________________________________________

Recenzja pakietu Mało lat mam, a czytam i pisze sam - na blogu Kreatywnie w domu 

do góry
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl