Ten produkt jest niedostępny.
Opis
Jest to pomoc dydaktyczna zawierająca - puzzle (30 elementów, wymiar 27x20 cm) - przeznaczona do ćwiczeń w rozwijaniu myślenia i umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych.
Po ułożeniu z puzzli obrazka należy odnaleźć na nim elementy, które są umieszczone na zewnętrznej stronie denka pudełka. Materiał obrazkowy można wykorzystać do ćwiczeń, np.: rozwijania słownika biernego (Pokaż szachy.) i czynnego (Co siedzi na oknie?), budowania zdań (Pociągiem …), opisywania (Jak są ubrani chłopcy?), opowiadania (Co robią dzieci?) czy ćwiczeń logopedycznych (z wykorzystaniem wyrazów z wybranymi głoskami). Więcej ćwiczeń można znaleźć w instrukcji.
Wyrazy z głoskami (kolory tła sygnalizują daną grupę głosek):
- s, z, c, dz: pajac, statek, klocek, pies, chłopiec, samolot, stolik, obrazek, wózek,
- sz, ż, cz, dż: leżak, szafa, szafka, szachy,
- ś, ź, ć, dź: pociąg, miś, dzieci,
- innymi, np. r, dźwięcznymi i bezdźwięcznymi: autko, balon, piłka, kredki, farby, kot,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz sz, ż, cz, dż: krzesło,
- z dwóch grup: sz, ż, cz, dż oraz ś, ź, ć, dź: ciężarówka, dziewczynka, książka,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz ś, ź, ć, dź: ciastko.
Przykłady zabaw wspomagających, rozwijających i usprawniających:
- koncentrację uwagi i spostrzegawczość: Policz koty (autka, piłki, klocki, krzesła itd.). Znajdź 6 psów. Co jest w szafie? Gdzie jest chłopiec w krótkich spodenkach?
- motorykę dużą i małą, naśladowanie: Narysuj palcem na stole to, co ja – co to jest? Napisz palcem, ile tu jest piłek. Pokaż, jak chodzi kot. Pokaż, jak skacze pajac.
- analizę i syntezę wzrokową: Gdzie są takie same psy? Znajdź wszystkie duże i małe piłki. Powiedz, czym różnią się piłki (ciężarówki, samoloty, autka).
- podstawowe umiejętności matematyczne: Ile jest leżaków, a ile jest krzeseł? Czego jest więcej: leżaków czy krzeseł? Policz klocki i powiedz, których jest najmniej. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców? To ile jest wszystkich dzieci?
- stosunki przestrzenne, orientację w schemacie ciała: Co leży w szafie na półce pod statkiem (na stoiku obok kart, itd.)? W której ręce chłopiec trzyma pędzle, a w której wodę? Powiedz, gdzie są wszystkie statki (koty, psy, auta, ciężarówki, dzieci itd.).
- klasyfikowanie: Co tu jest żółte (okrągłe, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, itd.)? Co jest zrobione z drewna (plastiku, metalu, szkła, papieru)?
- myślenie, wyobraźnię: Co trzeba zrobić, gdy zepsuje się autko? Dlaczego chłopiec trzyma pędzle i wodę? Co dzieci robiły wcześniej? Co dzieci będą robiły potem? O czym może być książka, którą czyta dziewczynka?
- pamięć: Pamiętasz, ile tu jest kotów? Przypomnij mi, co robią dzieci? Przypomnij, co jest schowane w szafie (co leży na dywanie, itd.)?
- słuch fonemowy, analizę i syntezę słuchową: Co słyszysz na początku (na końcu) wyrazu …? Podziel wyraz … na sylaby (na głoski). Co powiedziałam: sa-mo-lot (b-a-l-o-n, itp.)? W którym wyrazie słyszysz głoskę z: „wózek”, „statek”?
Wykorzystując niektóre ilustracje można dziecku zaproponować ćwiczenia logopedyczne:
- słuchowe
- oddechowe
- głosowe
- narządów artykulacyjnych