O Wydawnictwie | wersja beta

Ten produkt jest niedostępny.

Opis

Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór

Ćwiczenia do terapii afazji to przede wszystkim pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z przedstawionego zestawu mogą korzystać wszyscy, a szczególnie ci którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty zawarte w zestawie przeznaczone są szczególnie do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Wszystkie zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej używalności w życiu codziennym.

W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.

Dodatkowo na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. To ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają także zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, szczególnie dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.

Pierwsze ćwiczenia służą wprowadzaniu słownictwa, a pisanie po śladzie – utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Natomiast kolejne ćwiczenie to uzupełnianie w formie przepisywania.

także zadania, które polegają na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.

W ćwiczeniach wprowadzono także uzupełnianie i przepisywanie zdań – zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.

W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.

Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.

Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.

Format: A4

Liczba stron: 56

do góry
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl