Wydawnictwo Edukacyjne

Koszyk

[ ... ] Pozycji
Zamów
plniem

8. Znaczenie wczesnej profilaktyki logopedycznej w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka

Temat

Znaczenie wczesnej profilaktyki logopedycznej w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka

Adresat
  • nauczyciele przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego
  • pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, terapeuci
  • rodzice, opiekunowie, osoby zainteresowane tematyką
Program
  1. Przedstawienie tematyki wczesnej profilaktyki logopedycznej, tj.: charakterystyki zagadnień mających istotny wpływ na rozwój dziecka, a w szczególności na kształtowanie jego kompetencji komunikacyjnej.
  2. Zagadnienia te odnoszą się do wczesnej identyfikacji zaburzeń mowy, w jej początkowym okresie rozwoju (0-3 r. ż.) i dotyczą:
  • sposobów oddychania dziecka
  • karmienia naturalnego a karmienia sztucznego
  • pozycji dziecka w czasie snu i czuwania
  • wpływu rozwoju odruchów noworodka i niemowlęcia (0 – 12 m. ż.) na przyszły rozwój dziecka
  • dbania o zęby i prawidłowy zgryz
  • stymulowania mowy małego dziecka
  • ćwiczeń narządów artykulacyjnych
  • wyrażeń dźwiękonaśladowczych.

Zwrócenie uwagi na istotną kwestię współpracy z rodzicami dziecka.

Cele
  • uświadomienie znaczenia wczesnej profilaktyki logopedycznej
  • wiedza na temat zapobiegania powstawania wad oraz wspomagania rozwoju mowy dziecka
  • uświadomienie znaczenia współpracy z rodzicami
Prowadzący

mgr Kinga Turek – doktorantka UJK w Kielcach, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju; pracuje jako neurologopeda WWR oraz jest nauczycielem akademickim SSW w Kielcach

Ilość godzin

3

Cena

99 zł

Ilość uczestników w grupie

20-25

Zgłoszenia Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. 12 626 08 18